Projekt comenius 2010-2012
Projekt Comenius 2010-2012r.
Projekt realizowany w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” przy wsparciu finansowym Komsji Europejskiej
Tytuł projektu:
EDUCATION – JOURNEY IN TIME (Edukacja – podróż w czasie)
Szkoły partnerskie:
- Grup Şcolar “Virgil Madgearu“, Iaşi, RUMUNIA – koordynator projektu
- Erich-Gutenberg-Berufskolleg, Bünde, NIEMCY
- Milas Anadolu Lisesi, Milas, TURCJA
- Vásárhelyi Pál Kereskedelmi Szakközépiskola, Budapest, WĘGRY
- “Otets Paisiy” High School, Smolyan, BUŁGARIA
- The International School and Community College, East Birmingham, WIELKA BRYTANIA
- Queen Jadwiga Complex of Schools No. 4, Dąbrowa Górnicza, POLSKA
Celem projektu Comenius "Edukacja - podróż w czasie" jest porównanie oraz analiza systemów edukacyjnych szkół partnerskich. W ramach projektu przygotowywane będą prezentacje PowerPoint, krótkie filmy, przedstawienia, wystawy zdjęć/rysunków, lekcje pokazowe z użyciem metod aktywnego nauczania, warsztaty tematyczne, spotkania z rodzicami i członkami społeczności lokalnej, powstanie również strona internetowa projektu i magazyn o projekcie.
Cele szczegółowe:
- Określenie istniejących podobieństw i różnic wśród systemów edukacyjnych, do których należą szkoły partnerskie
- Zrozumienie kulturowego i historycznego kontekstu rozwoju systemu edukacyjnego w krajach reprezentowanych przez szkoły partnerskie
- Analiza strategii zapewniających równość w kształceniu
- Znalezienie rozwiązań dla efektywnej edukacji integracyjnej
- Wzmacnianie partnerstwa pomiędzy rodziną, społecznością lokalną i szkołą
- Budowanie solidnej i długotrwałej współpracy pomiędzy szkołami uczestniczącymi w projekcie
- Zapewnienie aktywnego uczestnictwa rodziców, społeczności lokalnej, innych instytucji i firm w działaniach i rozpowszechnianiu informacji
- Poprawa znajomości języka angielskiego u uczniów i nauczycieli
- Pielęgnowanie umiejętności komunikacyjnych i umiejętności IT
Tematy poszczególnych wizyt partnerskich:
1. Prezentacja szkół partnerskich (RO)
2. Systemy edukacyjne wszystkich krajów uczestniczących (BG)
3. Wzorce edukacyjne – ich odzwierciedlenie w literaturze i sztuce - tradycja i innowacja (HU)
4. Wsparcie edukacyjne dla przyszłej kariery i wzmacnianie partnerstwa pomiędzy rodziną, społecznością lokalną i szkołą (PL)
5. Początki szkolnictwa i pierwsze próby organizowania szkół (TR)
6. Rodzaje organizacji i sposoby ewaluacji systemu edukacyjnego dla zapewnienia jakości w edukacji (DE)
7. Edukacja integracyjna – mniejszości narodowe, uczniowie ze specjalnymi potrzebami (UK)