Logopedia
Porady i konsultacje logopedyczne- mgr Mek Mariola
mariola.m.mek@gmail.com
m.mek@zs4-dg.edu.pl
nr telefonu: 667477185
Logopedia- szkoła 22-26.06.2020r
https://drive.google.com/file/d/1SdmrF0W9dQJTFA8EUb0GFB2iJyxknYV0/view?usp=sharing
Logopedia- szkoła 12-19.06.2020r
https://drive.google.com/file/d/1YLdpN0h5KVyJGCXbKVsZccG0zgTV9He6/view?usp=sharing
Logopedia- szkoła 1-10.06.2020r.
https://drive.google.com/file/d/1Y5Cgl2X2fEPO76llCU2KhqIHEl9mURuG/view?usp=sharing
-------------------------------------------------------------------------------
Logopedia- szkoła 25-29.05.2020r.
https://drive.google.com/file/d/1mIQeNP2kHEKQuNL12JM4PpyIJiZETupG/view?usp=sharing
-------------------------------------------------------------------------------
Logopedia- szkoła 18- 22.05.2020r.
I Naśladujemy głosy:
- syczenie węża;
- szum drzew;
- bzyczenie osy;
- dźwięk dzwonka do drzwi.
II Ćwiczenia oddechowe:
Dmuchanie w kulę wykonaną z papieru po blacie stołu.
III Wyraźne artykułowanie ciągów wyrazowych:
- Słodki sok; - wysokie schody;
- Szara myszka; - szklany klosz;
- Starta sól; - doskonały słuch;
- Szkolna szatnia; - pszenna kasza;
- Pusta sala; - wiosenna sałatka;
- Blaszana puszka; - szybka jaszczurka.
IV Czytanie wiersza Cz. Janczarskiego „Most z paproci” z zaakcentowaniem artykulacji głoski
„sz”:
Szli przez las krasnale
Zerwała się burza
Zalała ścieżynkę
Deszczowa kałuża
W kałuży po deszczu
Słoneczko się złoci
Jak przejść przez kałużę
Po mostku z paproci
V Ilustrowanie treści wiersza.
-------------------------------------------------------------------------------
Logopedia- szkoła 11-15.05.2020r.
I Ćwiczenia artykulacyjne (ćwicz według instrukcji):
- języczek do noska, języczek do bródki;
- języczkiem myjemy górne i dolne ząbki;
- jadą koniki;
- językiem smyramy się po podniebieniu;
- językiem przepychamy policzki na boki;
- przeżuwamy trawkę;
- wymawiamy samogłoski na wydechu: a, e, i, o, u, y;
- wymawiamy sylaby według znanego schematu: ma, me, mi, mo, mu;
ma, me, mi, mo, mu;
ma, me, mi, mo, mu;
ma, me, mi, mo, mu;
/ la, le, li, lo, lu...
/ ra, re, ri, ro, ru...
/ sa, se, si, so, su...
/ sza, sze, szi, szo, szu...
II Ćwiczenia oddechowe.
Dmuchanie w kolorowe piórka tak aby jak najdłużej utrzymały się w powietrzu.
III Zabawy fonologiczne.
Wyszukiwanie ze zbiorów wyrazów tych, które się ze sobą rymują.
Kwiatek fajka
Płot łapka
Bajka statek
Czapka kot
Pogoda ryś
Woda mak
Miś pas
Las jagoda
Głowa moda
Rak sowa
IV Praca z tekstem „Mieszkanie” - patrz zeszyt ćwiczeń logopedycznych, powtarzaj wg
schematu.
Po szkole Szymon szybko biegnie do domu.
W mieszkaniu na wieszaku wiesza kurtkę i szalik.
Mama szykuje pyszny obiad...
V Narysuj zbiór szyszek dużych i małych według własnej inwencji twórczej.
-------------------------------------------------------------------------------
Logopedia- szkoła 27.04.- 8.05.2020r.
1. Zapraszam do przeczytania bajki logopedycznej:
Szara sowa drzemała na gałęzi drzewa, które sporadycznie poruszało się pod wpływem wiatru.
Szu, szu, szu, szumiał wiatr kołysząc drzewem raz w prawo, raz w lewo. Nagle tuż obok
drzemiącej sowy przyleciało stado szpaków, zawirowało wokół starej sosny i usiadło na
pobliskim płocie, szukając wzrokiem pożywienia. Szymon Szklarz tylko na to czekał. Lubił
ptaki i często im się przyglądał. Wiedział, że szpaki żyją w stadach, są owadożerne i zakładają
gniazda w opuszczonych dziuplach. Jaja wysiadują oboje rodzice, a młode po wykluciu mają
barwę szaro- brązową z szarym dziobem. Przyglądając się tak przez dłuższą chwilę pomyślał,
że dobrze by było, aby niektóre z nich zadomowiły się w pobliskich szczelinach drzew.
2. Wypisz z tekstu wyrazy z literą „s”, a obok wyrazy z dwuznakiem „sz”. Następnie
powoli kilkakrotnie wymawiaj wypisane kolejno wyrazy lub związki wyrazowe dzieląc
je na sylaby np. sza-ra so- wa, sza-ra so-wa, spo-ra- dy- cznie po- ru- sza- ło, spo- ra-
dy- cznie po- ru- sza- ło, szu, szu, szu, szu, szu, szu...
3. Zobrazuj w formie ilustracji przeczytaną bajkę.
15-24.04.2020r.
1. Zestaw ćwiczeń artykulacyjnych i oddechowych według instrukcji w zeszycie ćwiczeń.
2. Czytanie i kilkakrotne powtarzanie wyrazów: szum, szok, szklanka, szlafrok, szafa, szelest,
szkoła, szept, szewc, koszyk, kasztan, szelki, szyszki.
3. Próba czytania zdań z właściwą intonacją:
To nasza szkoła.
To wasze przedszkole.
Szymon ma nowy szalik.
Ta szafa ma szerokie szuflady.
Tomasz wiesza na wieszaku szary kapelusz.
Mama Tomasza szyje na maszynie koszulę w kratkę.